Afbeelding Afbeelding Afbeelding Je kunt je nu inschrijven voor de Panda Paas Puzzelrit! https://fiatpandaclub.nl/meetings/pandapaaspuzzel2024/

Werklamp voor onderweg

Alles met betrekking tot de Oerpanda

Moderator: michiel van g.

Plaats reactie
Alpi34
Forumgebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2021 17:27
1e Panda-achtige: Panda 34 uit 1985
Locatie: Drenthe
Been thanked: 9 times

Werklamp voor onderweg

Bericht door Alpi34 »

Heb het lampje inmiddels enkele weken in mijn bezit en kan je vertellen dat dit ding een behoorlijke puist licht geeft. Zeker voor Ledlamp onder € 20,00 dat naast verlichten ook ingezet kan worden als powerbank om bijv. een gsm te voorzien van de nodige 'juice'.

Ik heb het over dit model:

Afbeelding


Vervaardigd uit aluminium dat tevens dienst doet als koeling voor de led's.
De specs kun je oa hier vinden.

De magneet is echter niet zo sterk als wordt beweerd. Valt niet direct van m'n koelkast maar er is slechts iets voor nodig en
ding laat los. Gelukkig kun je de lamp ook - gewoon - ophangen.

Korte impressie


Achteraf had ik er beter twee aangeschaft. Had ik in elk geval altijd GROOT licht :rofl:


Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Werklamp voor onderweg

Bericht door sjirafje »

Ik heb al jaren de oude (volledig metalen) versie zonder magneet (Lightzone NP-AS-8910, Art#: 2638, SINL01061).
Ik ben er ook al jaren erg tevreden over. Enige minpunt is dat hij echt super langzaam oplaad.
Afbeelding
1100 lm @ 300mA (pwm niet zichtbaar)
550 lm @ 160mA (pwm 200 Hz enigzins zichtbaar)
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Alpi34
Forumgebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 sep 2021 17:27
1e Panda-achtige: Panda 34 uit 1985
Locatie: Drenthe
Been thanked: 9 times

Re: Werklamp voor onderweg

Bericht door Alpi34 »

@ sjirafje,

Ziet er ook uit als een praktisch dingetje. En wslk licht genoeg want laten we wel wezen, wanneer heb je 2000 lumen nodig onder de moterkap?? Eerder volstond een hoofdlamp(je) opdat je de handen vrij hebt en licht hebt waar nodig. Hoofdlamp heb ik nog steeds erbij - soort van edc (every day carry) voor de auto. Ook handig om 's nachts je tellers te kunnen lezen 8*) Kon de verleiding echter niet weerstaan voor die prijs en daarbij had ik nog geen powerbank. Dat laatste gebruikte ik voor mezelf om de aankoop enigszins te rechtvaardigen :mrgreen:

Opladen gaat overigens redelijk snel mits je zo'n adapter gebruikt direct vanuit een wcd (wand contact doos)en niet via een laptop oid.

Gebruikersavatar
sjirafje
Moderator
Berichten: 1291
Lid geworden op: 21 nov 2016 19:09
1e Panda-achtige: 1.2 Emotion 2004
Locatie: Limburg
Has thanked: 22 times
Been thanked: 73 times

Re: Werklamp voor onderweg

Bericht door sjirafje »

Hoofddlampjes zijn ook zeker handig. Ik gebruik een Thrunite TH20, al zal daar na al die jaren waarschijnlijk wel een vernieuwde versie van zijn. Lekker licht, stevig, waterbestendig en werkt zowel op een 14500 als op een AA batterij.
1.2 Emotion 2004
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Oerpanda”